EVALUACIÓN

EVALUATION: LTT4 IN SPAIN

Para evaluar todas las actividades realizadas durante la movilidad en España se utilizado diferentes métodos.  En primer lugar los alumnos de cada país se reunieron en distintas salas para escribir su opinión sobre todas las actividades que habían hecho en una cartulina. Tenían que mencionar las actividades que más les habían gustado y aquellas otras que no les habían gustado o aquellos aspectos que debían mejorarse. Después hicieron una puesta en común para explicarlo al resto de grupos. 

To assess all the activities carried out during the mobility in Spain different evaluation methods have been used. Firstly, students from different countries met in several classrooms to write their opinion about the activities done in a cardboard. They had to mention the possitive and those aspects that should be improved about this mobility. Later on, they all shared their opinon to the rest of groups.



También se les pidió que rellenaran dos formularios de Google: uno en el que evaluaban cada actividad y otro en que tenían que evaluar los conocimientos adquiridos sobre España y Extramadura  en general y sobre la cultura y tradiciones de nuestra región, como tema general de nuestro proyecto.

They were also asked to fill two Google forms: one to evaluate each activity and the other to assess the knowledge learnt about Spain and Extremadura in general and about our regional and local culture and traditions.
 
Resupuestas 



Como parte importante del proyecto pensamos que los padres también debían dar su opinión sobre esta movilidad y evaluar la movilidad mediante el formulario de Google que les pedimos que rellenaran y mediante sus opiniones en los grupos de mensajería creados para darles información. Estos grupos fueron coordinados por tres profesoras, cada una de ellas a cargo de uno de los grupos para informar a las familias diariamente y aclarar todas las dudas. 

As  important part of our project parents should also give their opinion  and evaluate  this mobility by means of a Google form and the messages sent on the Whatsapp group made to be in touch during the week.These groups were coordinated by 3 teachers, each of them in charge of a group to inform parents every day and to solve doubts.

This is one of the messages sent by one of the Spanish family.




Mientras los antiguos alumnos  participantes en el proyecto realizaban juegos populares para los alumnos actuales en el campo, los profesores, en uno de los salones de la casa cedida por una de las familias para celebrar una comida de campo tradicional, evaluaban también los diferentes aspectos de la movilidad, organización, actividades, participación e implicación. 
Tanto la evaluación de los alumnos, como la de los profesores obtuvieron resultados muy positivos en general, resaltando la organización y la participación de toda la comunidad educativa, familias, antiguos participantes del proyecto, autoridades, Centro de Profesores y recursos, otros centros escolares y otras personas de  los pueblos a los que pertenecen los alumnos que asisten al IES ALBA PLATA. 


While the older students (those students that particpated in the project the previous days) made traditional games for younger students, teachers evaluated all the the aspect related to organization, activities, participation and involvement in the living room of the house  offered by a family to celebrate a traditional lunch in the countryside.

Both, teachers and students evaluation got very positive results in general, emphasising the organization and the participation and involvement of all the educational community, as well as families, old students, authorities, Teachers and Resource centre, primary schools, and some locals. 



LTT3 IN SLOVENIA

EVALUATION 1
With this form students evaluated the  activities the have done with a scale rated from 1 to 5 being 5 the most interesting activites. 


These are the  results: 






EVALUATION 2

Students evaluated the knowledge learnt during the mobility in each activity and cultural visit.


These are the results:





Los alumnos también evaluaron todas las actividades en grupo y dieron su opinión delante de los compañeros mostrando en cartulinas aquellas actividades que más les habían gustado y las que menos y explicando el motivo.

Students also evaluated the activities in groups and gave their opinon in front of their project partners showing poster boads with those activities the liked the most and the least.





    Los padres también participaron en el proceso de evalución jugando a un Kahoot en inglés mostrando su conociemiento sobre la historia y las tradiciones que todos hemos aprendido durante esta movilidad en Eslovenia.
 
  Parents also took part in the evaluation process playing a Kahoot in English showing their knowledge about the story and traditions we all have learnt during the LTT in Slovenia. 



LTT2 IN CROATIA

EVALUATION FORM

https://forms.office.com/pages/responsepage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkfYMqHQWIfZMkWgCKap65zdURDQxR0RQTEkxSk0zMU9JODhFNU5ZNkM5OC4u

Teachers' meeting to evaluate the whole mobility.



LTT 1 IN POLAND 

EVALUATION FORMS

Day 5
Day 4

Day 3

Day 2 

Day 1

 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfeuSPx0umY4J65iX2XgE9P5XsMZMqdfzyq_RdoKNjxggW76g/viewform







FINAL EVALUATION (school year 20-21)


TACHERS' SELF ASSESMENT
CLICK ON THE IMAGE AND FILL THE EVALUATION FORM.


STUDENTS

CLICK ON THE IMAGE AND ANSWER THE FOLLOWING QUESTIONS.






EVALÚA TU PARTICIPACIÓN EN LAS ACTIVIDADES REALIZADAS EN NUESTRO PROYECTO DURANTE EL PRIMER TRIMESTRE


Assess your participation in the first term project activities.

WRITE YOUR OPINION ABOUT THE EXPERIENCE IN THE PROJECT AND SAY GOOD BYE TO YOUR PROJECT PARTNER ON THIS PADLET.




Pincha aquí y realiza el cuestionario.

Click here and complete the questionnaire.


A) ESTUDIANTES (STUDENTS)



B) PROFESORES (TEACHERS)